5 NOWYCH ZASAD sprzedaży w Internecie w 2023 roku

1 stycznia 2023 r. weszły w życie ważne zmiany prawa, wdrażające trzy unijne dyrektywy: Towarową, Cyfrową i Omnibus.

Nakładają one na Ciebie jako sprzedawcę szereg nowych obowiązków.

Jakich? Czytaj dalej 🙂

1. Treści cyfrowe, Usługi cyfrowe

Do ustawy o prawach konsumenta wprowadzono definicję usługi cyfrowej. Tym samym dokonano rozróżniania treści cyfrowych od usług cyfrowych.

WSKAZÓWKA:

tresci uslugi cyfrowe
  • Usług cyfrowa to np. usługa chmury, poczta elektroniczna, aplikacja działające w chmurze,
  • Treść cyfrowa to np. e-booka, kurs online, nagranie webinaru, plik muzyczny.

2. Odstąpienie od umowy o dostarczenie treści cyfrowej

Tu zmiana przepisu polega na dodaniu elementu przyjęcia przez konsumenta do wiadomości informacji o utracie prawa do odstąpienia do umowy oraz wymogu przekazania przez przedsiębiorcę potwierdzenia otrzymania zgody.

WSKAZÓWKA:

umowa
  • Dodaj checkboxy dot. odstąpienia umowy,
  • Zaktualizuj regulamin sprzedaży co do usług/treści cyfrowych.

3. Opinie o sprzedawanych produktach, usługach 

Wpływ opinii konsumentów na sprzedaż jest bardzo istotny, opinie powinny być prawdziwe.

Unijna dyrektywa zakazuje:

  • zamieszczania fałszywych opinii,
  • płacenia za opinie,
  • usuwania negatywnych opinii,
  • wprowadzania w błąd co do mechanizmów weryfikowania prawdziwości opinii.

WSKAZÓWKA:

opinie

Poinformuj klientów, w jaki sposób zapewniasz, aby publikowane opinie zostały zamieszczone przez konsumentów, którzy używali danego produktu.

4. Obowiązkowy regulamin newslettera i lead magnets

Ustawa o prawach konsumenta wprowadza absolutną nowość. Przepisy zrównują płatność pieniężną z płatnością danymi osobowymi.

WSKAZÓWKA:

regulamin

Jeśli zapraszasz na bezpłatny webinar, pobrania darmowego e-booka czy oferujesz inny lead magnets w zamian za zapis do newslettera, powinieneś spełnić liczne obowiązki informacje. Zrób to w regulamin sprzedaży bądź regulaminie dedykowanym dla newslettera.

5. Informacja o obniżeniu ceny

Za każdym razem kiedy będzie organizować promocje w sklepie internetowym (ale również w sklepie stacjonarnym), zobowiązana jesteś do poinformowania konsumenta, jaka była najniższa cena produktu/usługi (dot. również np. e-booków) w ciągu ostatnich 30 dni.

WSKAZÓWKA:

ceba

Każdorazowo podczas promocji powinnaś udostępnić konsumentowi więc trzy ceny:

  • cenę regularną,
  • cenę promocyjną,
  • najniższą cenę obowiązującą w ciągu ostatnich 30 dni.

Po więcej zapraszam Cię na moje Social Media:

Shopping Cart
Scroll to Top